Tervetuloa

Pieniä hetkiä elämän arjessa, ohi kiitäviä tuokioita, kiitollisuutta. Utuisia taikatuokioita kun tarina tarttuu sormiin. Ihmetystä luonnon helmassa linnunlaulun kaikuessa korviin. Ajatuksia, iloja unelmia ja suruja. Unien kiehtovaa maailmaa. ©Asta Gyldén-Lahtinen




sunnuntai 29. elokuuta 2021

Intuitio, kuuletko sen viestit?


Intuitio mitä se oikein on? Miten voi eroittaa intuition pään sisäisestä muusta pulinasta, mielen viesteistä, joiden taustalla rullaa huoli ja pelko. Olen kokenut useaan kertaan, että vasta myöhemmin kun tilanne on ohi, olen huomannut saaneeni intuitiivisen viestin. Usein, jos olen sen ohittanut olen hyvin pian  huomannut, että dääm! ääni pään sisällähän neuvoi minua tekemään toisin.


Intuitio on kuin "ensikäden" tieto, se ei ole tietoisen ajattelun tulosta vaan se on nopea välähdyksenomainen oivallus, sisäinen tieto joka ei ole tunteiden värittämä. Ominaista sille on tietynlainen varmuus ja vahvuus. Viesti voi olla myös kuin ohikiitävä kevyt hipaisu, jolloin sen huomaaminen on vaikeampaa. Kun kiinnittää huomiota viesteihin, ne oppii eroittamaan muusta pään "viestiliikenteestä". 


Nykyään luotan intuitiivisiin viesteihin ja yritän noudattaa niitä, jos en niin tee jostain syystä tulen huomaan myöhemmin miksi minua neuvottiin. Helpommin huomaan viestit, kun olen rauhallisessa mielentilassa, mutta viesti saattaa tulla myös voimakkaana varoituksena kaaoksen keskellä. Usein kun ajan autolla pidempää matkaa, tiedän etukäteen mitä autoja ei kannata lähteä ohittelemaan, koska ne kääntyväät pian.


Olen miettinyt miten itnuitio eroaa, vai onko se vähän sama asia kun puhutaan ennaltatietämisestä, vaistosta, etiäisestä, tai "kuudennesta" aistista?. 

Intuitiota voi opia "ruokkimaan"  ja  harjoittelemaan. Virittäydy intuitiolle otolliseen rauhalliseen olotilaan poistamalla ympäröivät häiriötekijät. Rauhoittava tekeminen, kävely tai luonnossa oleminen avaavat tietä intuitiolle.Yksinolo on monelle avain intuition kuulemiseen. Hermostunut olotila, samoin kuin kaikki voimakkaat tunteet voivat vääristää  intuitiota.


Juuri ennen nukahtamista voi olla helpompi saada kiinni intuitiosta. Kiinnitä huomiota miten ja milloin onnistuit hyvin saamaan esiin intuitiosi viestejä. Opi kokemuksista, mitä on tapahtunut kun olet seurannut viestejä ja mitä taas, ellet ole näin tehnyt.

Aiemmin olen käsitellyt aihetta linkistä löytyvässä postauksessa.

https://valokinkiteet.blogspot.com/2013/10/enkeleita-etiaisia-vai-kuudes-aisti.html 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti